- Avizul anual se acordă numai după încheierea asigurării de răspundere civilă pentru greşeli în activitatea profesională, valabilă pentru anul respectiv (până la data de 31 decembrie inclusiv).
- Membrii CFZRO au obligația de a solicita reînnoirea avizului anual începând cu 15 septembrie (a anului curent) şi nu mai târziu de 15 decembrie (a anului curent). Avizul anual emis în aceasta perioadă este valabil începând cu data de 1 ianuarie.
- Membrilor CFZRO care solicita aviz anual dupa data de 15 decembrie li se va elibera aviz anual valabil începând cu data emiterii.
Documente necesare pentru Avizarea Anuală a Autorizației de Liberă Practică
- cerere de avizare anuală (descarcă formular)
- diplomă de licență
- supliment la diplomă / foaie matricolă
- dovada exercitării profesiei sau declaraţie pe propria răspundere privind neexercitarea profesiei, în original;
- poliţa de asigurare pentru răspundere civilă profesională, valabilă pentru anul respectiv (pe care să fie specificat ”Alte specialități ”sau ”Specialități paraclinice” sau ”Domeniul fizioterapiei”, cu mențiunea ”Fizioterapie”/”Kinetoterapie”/ ”Fiziokinetoterapie” sau ”Fizioterapeut”/”Kinetoterapeut”/”Fiziokinetoterapeut” la Mențiuni speciale și NU ”medici”, ”asistenți medicali” etc. Polițele de asigurare pe care este menționat ”medici”, ”asistenți medicali” etc. nu pot fi luate în considerare, întrucât nu acoperă domeniul fizioterapiei. Acestea se depun în copie, cu prezentarea originalului pentru conformitate;
- dovada obţinerii numărului de credite de educaţie medicală continuă, avizate de CFZRO, dacă este cazul;
- dovada achitării cotizaţiei de membru.
Modalități de depunere a dosarului de avizare:
- Accesând contul dvs. din Portalul Net-DD.
- Personal, de către solicitant
- Prin Împuternicit, cu procură notarială specială
- Prin Curier Rapid, achitat de către solicitant, la sediul Colegiului Teritorial
Documentele depuse în copie vor purta mențiunea “Conform cu originalul”, numele în clar și semnătura solicitantului.
Depunerea sau transmiterea dosarului de avizare anuală se va realiza numai la sediul Colegiului Teritorial.
Termenele pentru procesarea dosarului şi eliberarea autorizaţiei de liberă practică şi a avizului anual sunt stabilite după cum urmează:
- termenul de procesare a dosarului este de 10 zile de la data depunerii acestuia;
- termenul de eliberare este de 15 zile de la data acceptării dosarului complet.
În cazuri de urgenţă, cu condiţia achitării unei taxe pentru eliberare în regim de urgenţă, stabilită prin hotărâre a Consiliului naţional al Colegiului Fizioterapeuţilor din România, termenele de mai sus se reduc după cum urmează:
- termenul de procesare a dosarului este de 3 zile de la depunere;
- termenul de eliberare este de 5 zile de la acceptarea dosarului complet.
După procesare, dosarul poate fi acceptat, respins sau poate fi solicitată completarea acestuia. În cazul în care solicitantul nu completează dosarul în termen de 30 de zile de la notificare, cererea va fi respinsă.
Avizarea anuală se solicită începând cu 15 septembrie și nu mai târziu de 15 decembrie pentru a obține avizul valabil cu 1 ianuarie 2025. Cererile de avizare pot fi depuse și după data de 15 decembrie; totuși, avizele emise pentru aceste cereri vor avea valabilitatea începând de la data efectivă a eliberării, în funcție de termenele standard de prelucrare.
Dacă cererea de avizare se depune în afara perioadei de avizare principale (15 septembrie – 15 decembrie), având în vedere termenele de procesare și eliberare, nu există certitudinea obținerii avizului valabil cu 1 ianuarie.
Cotizația anuală (400 RON) va fi depusă numai în contul Colegiului Teritorial, doar prin virament bancar sau ordin de plată. În situația în care fizioterapeutul se află la prima înscriere în CFZRO, cotizația pentru primul an rămâne la 300 lei.
- Taxa de eliberare a avizului anual în regim de urgență (maximum 8 zile calendaristice de la data depunerii cererii) – 300 RON
Cuantum cotizație alte situații:
- Fizioterapeuții pensionari care își exercită profesia ca angajat sau în regim independent vor plăti o cotizație în valoare de 20 RON / lună, în funcție de luna înscrierii
- Fizioterapeuții Pensionari care nu exercită profesia, dar doresc să devină membri ai Colegiului Fizioterapeuților, vor plăti o cotizație în valoare de 5 RON / lună, în funcție de luna înscrierii
- Fizioterapeuții care se regăsesc în una din următoarele situații vor plăti o cotizație în valoare de 5 RON / lună, în funcție de luna înscrierii:
– orice formă de șomaj, conform legislației în vigoare
– suspendarea contractului de muncă pentru concediu de maternitate pentru o perioadă de minim 1 lună
– suspendarea contractului de muncă pentru concediu de paternitate pentru o perioada de minim 1 lună
– suspendarea contractului de muncă pentru creșterea copilului în vârstă de până la 2 ani sau a copilului cu handicap până la îndeplinirea vârstei de 3 ani
– suspendarea contractului de muncă pentru concediu de îngrijire copil bolnav până la vârsta de 7 ani, sau, în cazul copilului cu handicap, pentru afecțiuni intercurente, până la vârsta de 18 ani
– suspendarea contractului de muncă pentru incapacitate temporară de muncă, pentru o perioadă de minim 1 lună
– suspendarea contractului de muncă din orice alte motive, la inițiativa salariatului, pentru o perioadă de minim 1 lună - Reducerea cotizației se aplică doar pentru perioada în care au intervenit situațiile de mai sus și numai pe baza documentelor justificative, în cazul în care nu se solicită suspendarea calității de membru al Colegiului Fizioterapeuților.
- Persoanele cu Handicap Grad I – Grav și Handicap Grad II – Accentuat sunt scutite de plata taxelor și a cotizației anuale
La depunerea actelor în vederea înscrierii/reînscrierii în Colegiul Fizioterapeuților și a eliberării documentelor emise de acesta, aceste persoane au obligația de a prezenta documentul/certificatul doveditor al gradului de handicap.